AUTORSKA NIEWIEDZA

Na przekór zadufaniu autor­skiej nadwiedzy – koncepcja twórcy, który dąży w swym filmie do uzyskania obrazu możliwie najbardziej zgodnego z obiektywną rzeczywistością.W miejsce stereotypu łatwowiernego i bezkrytycznego czternastolatka – adresat zdolny do samodzielnej refleksji nad treścią filmowego powiadomienia. Z przedstawionej w poprzednim rozdziale charakterystyki wynika, że ‚neo­realizm nie traktował filmowego obrazu świata jako prostego (lustrzanego) odpowiednika rzeczywistości. Zależność łącząca w utworach neorealistycznych oba te porządki ma charakter dialektyczny. W założeniu autorskim określa ją postulat idealnej, nigdy w praktyce nie osiąganej, adekwatności realnych zjawisk życia z ich ekranową wersją. Znamienną cechą tego modelu kina staje się niepokój poznawczy co do rzetelności filmowego opisu świata, której nie gwarantuje w żadnej milerze sam proces mechanicznej rejestracji jego wyglą­dów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.