CAŁKOWITA ODMIENNOŚĆ

Nie sposób wykazać ich całkowitej odmienności na przykład w za­kresie operowania techniką filmowego punktu widzenia, skoro i w jednych i w drugich wykorzystuje się swobodnie zarówno „zewnętrzną” jak „wewnętrzną” Pozycję narratora. To samo dotyczy także wielu innych chwytów filmowych. Różnice prawdziwie istotne pojawiają się dopiero wtedy, gdy próbujemy uchwycić swoistą zasadę funkcjonalną montażu,która legła u podstaw każdego z obu tych typów konstrukcji dzieła filmowego. W grę wchodzą bowiem każdo­razowo dwa sprzeczne dążenia. Ich antynomiczny charakter wyznacza biegunowy w swym kształcie model pełnego uobecnienia i całkowitego u- nieobecnienia rolipodmiotu w komunikacie filmowym. W granicach tak spolaryzowanego modelu praktyki komunikacyjnej dochodzi w latach dwudziestych do ostrej konfrontacji dwu wykształconych przez kino przeciwstawnych formuł narracyjnych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.