CAŁOKSZTAŁT DOŚWIADCZEŃ

Kino autorskie opisywane bywa zazwyczaj w opozycji do twórczości filmo­wej o nastawieniu komercyjny*). Ujęcie takie daje jednak obraz zbyt uprosz­czony i jednostronny. Nie pozwala zwłaszcza dostrzec żywotnych źródeł dy­namiki samego kina autorskiego, które ewoluowało wtedy w dialogu postaw dzięki rywalizacji wielu różnych, niekiedy.wykluczajęcych się wzajemnie, poetyk i tendencji rozwojowych. Właśnie w owych paradoksalnych zestawieniach wciąż na nowo odkrywanych przeciwieństwach wyraża się niezwykła siła for­macji, która wywarła ogromny wpływ na dalszy proces ewolucji sztuki filmo­wej. Całokształt doświadczeń twórczych, jakie przyniosły eksperymenty nowej fali, cinema-erite i kina bezpośredniego, dotyczy w gruncie rzeczy jednej kluczowej kwestii. Tym centralnym zagadnieniem, rozwiązywanym na wieló spo­sobów przez sztukę filmową tamtej doby, okazuje się każdorazowo pro­blem konstrukcji podmiotu filmowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.