CHARAKTERYSTYCZNY WYRÓŻNIK

Zasadniczym problemem badawczym nie jest jednak sama obecność tam­tych „przezwyciężonych” modeli, lecz właściwa (to znaczy: trafna w stosunku do rzeczywistości historycznej kina) rekonstrukcja układu sił występujęcego w danej epoce. Charakterystyczny wyróżnik synchronii poprzedniej (1908-1918) stanowił, jak pamiętamy, moment rywalizacji tfczech konkurencyjnych ról autorskich: aranżera filmowych przeżyć, klowna i mitotwórcy. Mając w pamięci ówczesne filmy Griffitha, Feuillade^a, Wegehera czy Chaplina, nie sposób na stałe przypisać którejkolwiek z tych ról atrybutu nowatorstwa wobec jednoznacznie stwierdzonej zachowawczości dwu pozostałych. Każda z nich wspomaga na swój sposób rozwój sztuki filmowej. Granice między „sztuką” a „nie-sztukę” sę tu jeszcze nieostre. Kryteria takiego podziału, pierwszorzędnie istotnego dla charakterystyki podmiotu w okresie następnym, zaczynają dopiero przenikać w świadomość społeczną kina.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.