DZIELĄCA RÓŻNICA

Różnica dzieląca oba przywołane przykłady jest oczywista: „Antrakt” co prawda skandalizuje, ale Jego łagodnie ironiczna wizja świata daje się ła­two oswoić w odbiorze,nie wywołując skandalu na miarę szokującej zuchwałości „Złotego wieku”, który stawia na ostateczną satysfakcję skandalisty .Wszelako skandalotwórczy eksces nie jest działaniem możliwym jedynie w filmie awangardowym. Zmysł skandalu wykazują również w tamtym okresie nie­którzy reprezentanci kina komercyjnego. Nietuzinkowy przypadek „succes du scandale” w wydaniu hollywoodzkim stanowi zwłaszcza droga twórcza Ericha von Stroheima. Poetyka okrucieństwa, jaką poczynając od „Ślepych mężów”(1919) i „Szalonych żon” (1922) wybrał ten twórca, godziła z całym sar­kazmem i goryczą w zakłamany obraz świata poddanego presji mieszczańskiej pruderii. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.