EKSPERYMENTY NARRACYJNE

W każdym z tych utworów kluczowe znaczenie przypada metodzie operowania kamerą. Tradycyjne konwencje filmowego przedstawiania respektowane są w nich co najwyżej okazjonalnie. Wspomniane opowieści Antonioniego zaczynają się na dobrą sprawę tam, gdzie konwencjonalna scena w widowisku hollywoodz­kim z pewnością dawno by się skończyła, skoro dalszy jej ciąg nie wnosił już niczego ważnego do akcji. We wszystkich wymienionych tu dziełach nośni­kiem ich treści jest właśnie specyficzny modus operandi filmowych instrumentów i on też decyduje ostatecznie o modelu sytuacji komunikacyjnej i sposobie gry z odbiorcą, jaki preferuje autor-badacz.Eksperymenty narracyjne sztuki filmowej tego okresu kładą kres jeszcze jednemu niepodważalnemu kanonowi widowiska hollywoodzkiego,mianowicie: iluzji całkowitej nieobecności kamery. Nie tak. dawno jeszcze rygorystycznie przestrzegana zasada: „nie patrz w obiektyw” standwiła jedną z- elementarnych reguł aktorstwa i inscenizacji filmowej, a ujęcie rejestrujące spojrzenie postaci wprost w kamerę było materiałem natychmiast/dyskwalifikowanym przez realizatorów. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.