FENOMENALNY EFEKT

Feno­menalny efekt filmowy zaprezentował już w słynnej sekwencji „Dziesięciorga przykazań” (1923). Jak żartobliwie komentują hollywoodzcy dziejopisowiemie było żadnej dokumentacji-na rozstąpienie się Morza Czerwonego – a jednak mi­mo to Oe Mille i inż. Roy Pomeroy (twórca efektów specjalnych) powtórzyli ten cud, osiągając zdumiewająco realistyczny rezultat ekranowy, łącznie z zatopieniem jazdy egipskiej pogrążającej się w bezmiarze morskiej toni. Pięć opisanych wyżej nowych wariantów roli autora filmowego uzupełniał w latach dwudziestych szeroki wachlarz ról odziedziczonych jako tradycja epok wcześniejszych. W opisie niniejszym warianty te uzyskały postać mode­lową, a w centrum uwagi znalazła się wyłącznie ich funkcjonalna odrębność. Nie wyklucza to oczywiście faktu, że w realnej praktyce komunikacyjnej role starsze i na nowo wykreowane często wchodziły z sobą w różnego typu’korela­cje. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.