ISTOTA INNOWACJI

Filmy jego poprzedników, nawet te najdoskonalsze pod wzglądem warsztatowym, zasługiwały w najlepszym razie na miano dynamicznych. Ich uboga dramaturgia przy braku hierarchii zdarzeń zdolna była operować zaledwie retardacją i mikrosuspensem. Autorowi w roli opowiadacza taki repertuar środków filmowego wyrazu całkowicie wystarczał.W scenach pościgu za bandytami w „Napadzie na pociąg” Portera i paru innych filmach można już wskazać zaczątki konstrukcji zwanej akcją równoległą. Rozwinięta i wzbogacona przez Griffitha zyska ona, obok zbliżenia, status.Jednego z podstawowych chwytów sztuki figowej w kolejnym okresie jej roz­woju.Ale istota Griffithowskich innowacji nie sprowadza się bynajmniej do mon- taźu akcji wątków równoległych czy też szerszego zastosowania ujęć zbliżo­nych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.