KINO DOMINUJĄCE

Kino „dominujące” od dziesiątków lat sprawuje rządy na światowym rynku filmowym. Jego podstawowym wyznaczni­kiem jest arbitralne sterowanie odbiorem, utożsamiane przez rzeczników oma­wianej koncepcji z represyjną funkcją społeczną, w służbę której kino to zostało wprzęgnięte. Stąd teza o bezwzględnej manipulacji odbiorcą i postulat jej całkowitego wyeliminowania. Szansę taką niesie z sobą biegunowo przeciwstawne tamtemu kino „alternatywne”. Poszukuje ono rozwiązań arty­stycznych zdolnych maksymalnie uaktywnić odbiorcą i zamienić go w „autora” swobodnie tworzącego własny – niezależny od zamierzeń twórcy – sens dzieła. Twórczość filmowa zainteresowańa możliwie żywym i aktywnym odbiorem zgoda. Propozycja przełamania pasywności peręppcyjnego udziału widza też raczej nie powinna u nikogo wzbudzić zdecydowanego sprzeciwu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.