KOMPOZYCYJNA KLAMRA

Komplement ten, już wtedy zasłużony, z biegiem lat zyskał jeszcze na trafności. Cóż jednak znaczy owo zagadkowe „dobrze”? Przecież kino potrafiło nieźle opowiadaó także przed Griffithem. W grę musiało więc wchodzić coś szczególnego, nie spotykanego w innych ówczesnych filmach. Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, że Griffith był odkrywcą i prawo- dawcą podstawowych reguł poetyki odbioru filmowego. W tym sensie jego prak­tyka twórcza rzeczywiście zrewolucjonizowała kino.Nikt przed nim nie wie­dział, jak działa i jakie niesie z sobą znaczenia dla przykładu: kompozy­cyjna klamra ujęcia powtórzonego na początku i na kortcu („Wiejski lekarz , 1909), stop-klatka w funkcji dramaturgicznej (osaczony przez biedaków pie­karz w „Spekulancie zbożowym”, 1909), ujęcie powracające w charakterze lejt- motywu (motyw samotnego siewcy w tym sarnim filmie), czy też przepastna elip­sa montażowa (dystans tysięcy mil i długich lat rozłąki dzielący męża i żo­nę w „Enochu Ardsnie”, 1911).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.