MANIPULOWANIE W FILMIE

Manipulowaniem bywa w filmie (w filmowym procesie ko­munikacyjnym) dopiero takie działanie, w rezultacie którego jedna ze stron dokonuje ubezwłasnowolnienia drugiej. Zauważmy przy tym, że manipulatorem może być zarówno autor filmu – kurator znaczeń, jak i jego odbiorca – in­terpretator, który bogactwo możliwych wariantów lektury przekreśla i odrzu­ca, „wmawiając” utworowi, a pośrednio także twórcy, intencje znaczeniowe, jakich tamten nie wyraził. Innego rodzaju niebezpieczeństwo kryje w sobie idea zamiany ról polega­jąca na uczynieniu adresata filmowego przedstawienia „autorem”.Twórca filmu nie może wprawdzie przewidzieć wszystkich możliwych znaczeń, ale zachowuje w tym względzie określony wpływ, aranżując w odpowiedni sposób przebieg je­go odbioru.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.