METODA KONSTRUOWANIA WYPOWIEDZI

Dla przykładu: autorska metoda konstruowania wypowiedzi oparta na dwóch wynikających z siebie nawzajem porządków znaczeniowych: realistycznego i symboliczpo-mitypznego łączy dzieła reżyserów tak bardzo na pozór odległych Jak Fellini, Kurosawa, Wajda i Bergman. Gdyby jednak owo sy»boliczno-mi- tyczne zaplecze, które odkrywamy w „La stradzie”, „Tronie we krwi”, „Popie­le i diamencie” czy „Siódmej pieczęci’’, zidentyfikować z istotą filmu au­torskiego, trzeba by w konsekwencji odmówić tego miana dokonaniom Godarda, Resnais, Antonioniego i wielu innych wybitnych filmowców tego okresu. W takich bowiem utworach, jak „Do utraty tchu” (1958), „Hiroszima, moja miłość” (1959) lub tryptyk Antonioniego (1960-1962) symboliczno-mityczny ład wizji współczesnego świata zostaje od podstaw zakwestionowany i odrzu­cony.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.