MODELE SYTUACJI KOMUNIKACYJNEJ

Na równi istotne okazuję się przy takim ujęciu oba warianty badawczej alternatywy: „indywidualny” i „systemowy”. W żywym procesie filmowego komunikowania stanowię one bowiem dwa współdopełniające się aspekty tego samego zjawiska.Zajmijmy się teraz rekonstrukcję szeregu wybranych modeli sytuacji ko­munikacyjnej w filmie, z których każdy prezentuje nieco inny moment histo­rycznego rozwoju konwencji podmiotu w dziejach komunikacji i sztuki filmo­wej. Repertuar konkretnych przykładów, które zostanę tu przywołane, ma cha­rakter umowny i względny. Umowny dlatego, Ze choć każdy z nich jest repre­zentatywny dla określonego typu konwencji, pozostaje zarazem dziełem orygi­nalnym i wyjątkowym: „Podróżą na księżyc” Meliesa, „Obywatelem Kane” Wel­lesa, „Rashomonem” Kurosawy. Względny zaś, ponieważ wszystkie te przykłady, mimo iż zostały wybrane jako historycznie pierwsze bądź też szczególnie znamienne dla danego sposobu organizacji roli autora, dadzą się zastąpić in­nymi, niekiedy może nawet bardziej wyrazistymi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.