MOŻLIWOŚCI FILMOWEJ EKSPRESJI

Zmienia się funkcja kina, otwierają się nowe możliwości filmowej,ekspre­sji. Dominujący dotychczas w filmowym spojrzeniu na świat weryzm zyskuje alternatywę, która stanowi jego rozwinięcie i zarazem brawurowe przełama­nie. Nowy typ widowiska zrywa z ograniczeniami konwencji werystycznej,śmia­ło stawiając na grę wyobraźni, inscenizacyjny rozmach i udział pierwiastka fantastycznego. Szczególna ekspansja i umocnienie tej formuły przypada na lata 1902-1905. W oczach ówczesnych widzów pierwszorzędoie atrakcyjna oka­zuje się znamienna dla tych obrazów „realizacja niemożliwego”. Dzięki niej właśnie filmy takie jak (.Metamorfoza motyla”, „Podróż na księżyc” czy „Sen Doroty” stają się światowymi przebojami. Novum tego rodzaju widowisk nie polega jedynie na zręcznym wykorzystywa­niu podwójnej ekspresji i paru innych tricków. Fantastyczne opowieści Melifesa i jego rywali odkrywają jeszcze jeden nie znany uprzednio wariant narracji filmowej, mianowicie – możliwość zaprezentowania serii epizodów rozgrywających się w różnym miejscu i czasie, lecz uporządkowanych w szereg przyczynowo-skutkowy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.