ODKRYWANIE KINA FABULARNEGO

Rzecz nie w tym czy Porter był, czy też nie był odkrywcą kina fabularnego. Zarysy fabuły do­strzec można o wiele wcześniej i w „Polanym polewaczu” i w „Fałszywym kale­ce”, a całkiem sprawnie budowali ją przed Porterem: Melies.Williamson,Smith Zecca i inni. Twórca „Życia amerykańskiego strażaka” i „Napadu na pociąg” był jednak pierwszym, któremu udało się z pełnym powodzeniem zrealizować w strukturze filmu nową funkcję autora, mianowicie – rolę fabulatora (opowiadacza). Fil­mowa atrakcyjność obu wspomnianych utworów polega na sugestywnym zaprezen­towaniu łańcucha zdarzeń, które zorganizowane zostały w ciąg przyczynowo- -skutkowy. (Dominantą jest tu sama opowieść, wyposażona w atuty przemawiają­ce także do współczesnego widza: wartką akcję, szybkie zmiany filmowej cza­soprzestrzeni , dynamikę następujących po sobie epizodów. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.