ORYGINALNY KUNSZT

„Z na­zwiskiem Griffitha – pisze Alicja Helman – wiąże się powszechne przekonanie, że był on pierwszym świadomym swej sztuki artystą kina. Pierwszym, który techniczne możliwości aparatury wykorzystał jako środki wyrazu. Historycy chętnie kwestionują pierwszeństwo Griffitha w wielu sprawach szczegółowych, ale przyznają, iż umiał posługiwać się ekspresją filmową, jak nikt inny przed nim i niejednokrotnie lepiej niż wielu twórcówi po nim” . Idąc tym śladem, spróbujmy skupić się jedynie na dwóch aspektach twór­czości Griffitha, mianowicie: reżyserskim rzemiośle i kontakcie nawiązywa­nym z widownią; w tej bowiem sferze najpełniej realizował się jego oryginal­ny kunszt. „Film Biographu (wówczas tożsamy z utworami Griffitha – przyp. M.H.) zawsze-opowiada jakąś historię i opowiada ją dobrze” – konstatował w 1909 roku anonimowy publicysta „The Moving Picture World” . 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.