PRZEKAZANIE ZAMIERZONEGO SENSU

Prywatny list skierowany do okre­ślonego korespondenta należy do zupełnie innej kla­sy dokumentów niż tekst przeznaczony do publi­kacji w periodyku. Dla przekazania zamierzonego sensu adresatowi znającemu swego przyjaciela na wylot wystarczy niekiedy drobna aluzja. Kiedy in­dziej w obawie przed plagiatem autor listu celowo ukrywa swoją technikę. List nie stanowi zwartego wiarogodnego opisu ustalonego wyniku, jego funk­cja polega raczej na wskazaniu, co należałoby zro­bić, np. w jaki sposób zestawić soczewki, by zbu­dować teleskop, bądź jakiego użyć chwytu dla roz­wiązania równania matematycznego. Praca prze­znaczona do publikacji narzuca staranniejszy, bar­dziej sprecyzowany styl pisania, odpowiedni dla szerokiego kręgu czytelników, umożliwiający prze­prowadzenie bezpośredniej analizy krytycznej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.