PRZEOBRAŻENIA FUNKCJI WIDOWISKA

Zapo­czątkował jednak serię dalszych historycznych przeobrażeń funkcji widowiska filmowego: demaskując anachroniczny charakter ponadczasowych, zdawać by się mogło, wzorców „filmu dobrze zrobionego” i ukazując nowe możliwości -tkwiące w metodach twórczych stosowanych do tej pory jedynie z dala od centrum na peryferiach filmowej komunikacji. Poprzedzający epokę „kina adtorskiego”, pod wieloma względami przejścio­wy okres 1945-1955, nie przyniósł wprawdzie przełamu – wyznaczył jednak jego generalny kierunek. Poszczególne gatunki, rodzaje, tematy, chwyty sty­listyczne i kompozycyjne ulegają wówczas znamiennym metamorfozom. jedne,, tylpkroć stosowane i dotąd niezawodne, zaczynają „zużywać się” filmowo i coraz bardziej tracą żywotność. Inne, dotychczas ledwie obecne – przeciwnie ujawniają nieoczekiwanie swą atrakcyjność i przenikają do głównego nurtu kinowej (a także telewizyjnej) praktyki komunikacyjnej.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.