RADYKALNA ZMIANA SYTUACJI

Sytuacja zmienia,się radykalnie w chwili, gdy u progu lat dwudziestych kino wchodzi w orbit’ę zainteresowania czołowych przedstawicieli sztuki awan­gardowej. Majakowski, Kuleszów, Meyerhold, Protazanow, Wiertow i Eisenstein w Rosji, malarze i scenografowie ekspresjonistyczni – w Niemczech, leger, Picabia, Clair, Epstein, Breton, Desnos, Man Ray,Artaud, Dullac, Bufiuel.Dali i inni – we Francji. Wszyscy oni odkrywają film jako dziedzinę pod każdym względem godną artystycznej eksploracji – zarazem Jednak skażoną pierwiast­kami nieartystycznymi, a zatem wymagającą twórczego oczyszczenia, które po­zwoli usunąb z niej rozrywkową tandetę i kicz.Polskie próby twórczości awangardowej na tym polu (Janusz Maria Brzeski, Franciszka i Stefan Themersonowie, Jalu Kurek i in.) pojawią się już co prawda w granicach następnej synchronii rozwojowej po roku 1930 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.