REPORTERSKI NOTATNIK

Gatunkowo rzecz ujmując, utwór ten ma charakter reporterskiego notatnika, w którym znalazł się kalejdoskopowy zapis serii zdarzeń godnych utrwalenia na taśmie. Zebrany przez ekipę operatorów materiał został w nim wyselekcjonowany i zmontowany w taki sposób, aby możliwie wszechstronnie przedstawić proces filmowej rejestracji rzeczywistości, świat na ekranie ja­wi się tu oczom odbiorcy właśnie jako rejestrowany kamerą strumień rzeczy­wistości. Przedmiot przedstawienia, zdarzenie, sytuacja liczą się tylko o tyle, o ile są efektem filmowania – pochodną kinematograficznie zarejestro­wanego spojrzenia twórcy. Relatywizacja filmowego oglądu, o której ani przez chwilę nie pozwala zapomnieć „Człowiek z kamerą”, odkrywa na nowo ka­pitalny problem poznania poprzez film. Po raz pierwszy w dziejach kina ek­speryment ukazuje dialektykę obcowania filmówca z otaczającym go światem,od­słaniając przed widzem mechanizm działania filmowej zasady nieoznaczoności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.