ROLA AGITATORA

  • Rola ta nabiera szerszego znaczenia w okresie I wojny światowej – czasach, kiedyś kino przyjmuje na siebie szereg doniosłych społecznie zadań o charakterze propagandowymi Znana doskonale współczesnemu widzowi formuła kina agitacyjnego już wtedy obejmuje wieloteksowy repertuar fiimów. Maję one bardzo zróżnicowaną wymowę 1 przejawiają specyficzne zależności od poza- ifilmowego kontekstu, który narzuca im doraźny sens. Pole jej  występowania nie ogranicza się do jakiegoś jednego wyspecjalizowanego gatunku czy stylu widowiska, filmowy agitator tamtych czasów czujjs się równie swobodnie: w świecie fabularnej fikcji i w utworach dokumentalnych (także relnscenizowa- nych „pod dokument”), w kostiumie historycznym w realiach współczesności,W wyciskajęcym łzy melodramacie, surowym krajobrazie filmu wojennego i w gatunkach striote publicystycznych.Jedyne kryterium wyboru stanoWi propagandowa skuteczność zastosowanych chwytów i konwencji. Parają się taką twórczością zarówno anonimowi wyrobnicy jak uznani mistrzowie w rodzaju Chaplina i Griffitha

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.