ROLA ARBITRA

Autor-arbiter funkcjonuje w filmie Wellesa jako instancja świadomie po­zbawiona atrybutów nieomylności i wszechwładzy, powołana jedynie do rozpa­trzenia w obecności widza pewnego indywidualnego przypadku noszącego naz­wę: casus Kane. W przeciwieństwie do nadwiedzy i wszechmocy Cjakże przy­datnych przy ferowaniu i natychmiastowej egzekucji ekranowych wyroków) nar­ratora autorskiego w standardowym filmie hollywoodzkim, wellesowski autor w roli arbitra dysponuje perspektywą zgodną z horyzontem spojrzenia widza. Odkrywając komplikującą się prawdę na temat bohatera, podmiot i adresat utworu wiedzą o nim przez cały czas tyle samo. Końcowe orzeczenie należy oczywiście do filmowego sędziego, ale właściwy jego postawie sceptycyzm (zob. punkt 4) przenika dó programu odbioru. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.