ROLA FABULATORA

Tym sposobem w granicach opisywanej tu koncepcji wi­dowiska dojrzewa już formuła następna. Pierwszym, który zdołał wydobyć peł­nię jej filmowego wyrazu, Jest twórca ..Napadu na pociąg”, Edwin S. Porter – nie przypadkiem uważnie studiujący kolejne osiągnięcia Meliftsa. M feeriach Meliesa fabuła stanowiła tylko swego rodzaju rusztowanie po­zwalające wznieść się inscenizacyjnej fantazji spektaklu. W Porterowskim „Życiu amerykańskiego strażaka” i „Napadzie na pociąg” (oba filmy powstały w 1903 roku) nie ma śladu prestidigitatorskich popisów. Wizja świata pozo­staje – nawet w scenie marzenia sennego – konsekwentnie werystyczna;na plan pierwszy natomiast wysuws się zdecydowanie wątek fabularny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.