ROLA MANIPULATORA

Swą najgroźniejszą, najbardziej perfidną postać przybiera autor-manipulator w filmach Trzeciej Rzeszy. Zarówno tych, które posługują się konwencją dokumentalną (np. „Triumf woli” Riefenstahl, 1934; „Szlakiem szaleństwa” Bertrama, 1940 czy hitlerowskie kroniki aktualno­ści), jak i fabularnych („Żyd SUss” Harlana,.1940; „Powrót” Ucicky’ego,1941 wiele innych). Cały dorobek sztuki i komunikacji filmowej wydany zostaje na pastwą upiornego doświadczenia. Wszelkie chwyty i środki wyrazu kinema­tografii okazują się przydatne i właściwe, jeśli tylko słu2ą temu, by kłam­stwo i fałsz przemienić w pozór prawdy.Punktem wyjścia dla sytuacji komunikacyjnej, jaką projektuje autor w roli manipulatora, jest zasugerowanie adresatowi, iż ma on przed oczyma autentyczną rzeczywistość. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.