ROZUMIENIE SENSU UTWORU

Zawierając funkcjonalną charakterystykę instancji autorskiej w najpro­stszej formule, można by rzec, że każdy bez wyjątku utwór filmowy jest u- tworem: po pierwsze – jakimś (funkcja indywidualizująca), po drugie czyimś (funkcja upodmiotowiająca) i po trzecie – stanowiącym znaczeniową jedność (funkcja integrująca).Kluczem do uchwycenia roli podmiotu w filmie jest sytuac’jako­munikacyjna wprojektowana w tekst kinematograficzny. Termin ..sy­tuacja komunikacyjna” pojawił się wcześniej na terenie nauki o literaturze. Rekonstruując modelowe cechy sytuacji komunikacyjnej w liryce, Edward Bal- cerzan stwierdza, iż: „staje się ona układem domyślnym, który odbiorca wi­nien sobie uświadomić, jeżeli w pełni chce zrozumieć sens utworu”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.