SKANDAL JEST CELEM

Skandal jest tu celem, który dyktuje program artystyczne­go działania. Buntownicze wyzwanie, jakie rzuca ten film rozmaitym odmianom hipokryzji (uznanej w każdej swej postaci za śmiertelnego wroga Miłości), wyraża się narastającą nieustannie agresją estetyczną, która z niepowstrzy­maną siłą niszczy ujęcie po ujęciu usankcjonowany przez kulturę obraz spo­łecznego ładu. Znacznie łagodniejszym przypadkiem autorskiego dążenia po skandalu jest zrealizowany kilka lat wcześniej „Antrakt” Rene Claira. Obiektem estetycz­nego zamachu twórcy staje się w tym utworze – z natury swej dostojny i żą­dający szacunku – rytuał pogrzebowy. Filmowy podmiot łączy w sobie rolę skandalisty z odziedziczoną po poprzednikach (Melies, Zecca, Smith) rolą prestidigitatora.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.