SPOSÓB POTRAKTOWANIA

Odrzucając jego pozory, Stroheim demaskował obłudę pewnych społecznie usankcjonowanych za­sad,obowiązujących zarównó w widowisku filmowym, jak i poza filfmem. Temat był tu poniekąd pretekstem. Decydował sposób jego. potraktowania. Widać to zwłaszcza na przykładzie ekranizacji „Wesołej wdówki” lehara (1925), która w ujęciu Stroheima z pogodnej operetki przekształciła się w potraktowany z szokującą swobodą obyczajową czarną komedię – wymierzoną tyleż przeciw hipokryzji operetkowego stereotypu habsburskich Austro-Węgier co obyczajo­wej pruderii amerykańskich klas średnich. Autorski model rejestratora wydaje się na pierwszy rzut oka równoznaczny ze znaną od czasów braci Lumidre rolą świadka. W istocie jednak zasadniczo się od niej różni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.