STATUS FILMU

Status filmu jako dzieła sztuki jest tu sprawą drugorzędną, co wcale nie znaczy, że utwory spod znaku clnema-yeęite i direct cinema nie posiadają żadnych walorów estetycznych. Właśnie estetyczne rezultaty obu tych kierunków musiały.być frapujące, skoro w dalszym rozwoju formacji kina autorskiego doszło do zbliżenia i swoistej wymiany ról artysty filmowego i realizatora świadczy o ttakiej koincydencji między innymi praktyka nieustannego zde-J rzania pierwiastków fikcji i niefikcji oraz kojarzenia „stopnia zerowego”stylu filmowego z momentami jego wyrazistej indywidualizacji. Za przykład mogą posłużyć dzieła: Polańskiego („Nóż w wodzie”, ,.Wstręt”, ..Matnia”,Dziecko Rosemary”), Bergmana („Tam, gdzie rosną poziomki”, „Persona”.„Szep­ty i krzyki”) i Felliniego (zwłaszcza „Słodkie życie”, nowela z „Trzech kroków w szaleństwo” i „Rzym”).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.