SUPERPOZYCJA KAMERY

Opowiadana w tego rodzaju filmach historia toczy się jak gdyby „sama”: ekranowe zdarzenia nabierają pozoru obiektywności i zdają się nie zależeć od nikogo. Sposobów na uzyskanie ta­kiego efektu jest wiele. Sugestywnie służy temu wrażeniu na przykład super­pozycja kamery osiągana za pomocą szeregu zabiegów operatorskich, takich jak: ujęcie spod końskich kopyt, spod kół przejeżdżającego, pociągu, z lotu ptaka itp. Zakazując wykonawcom spoglądać w obiektyw,.filmowy opowiadacz potrafi również wygrać własną uminus-obecność” znaczącym zachowaniem pre­zentowanych przez siebie postaci. Niczym wytrawny przewodnik dba też nie­ustannie o pełną asekurację^widza, z góry wskazując mu w porządku montażo­wym – ostro wyodrębnione – granice pomiędzy planem realnym zdarzeń a prze­pastnymi krawędziami wizji sennej, scen imaginowanych, wspomnień etc.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.