SYTUACJA KOMUNIKACYJNA W FILMIE

Twierdzenie to można z powodzeniem odnieść również do filmu, dodając, że z określonym wariantem sytuacji komunikacyjnej mamy do czynienia na całym obszarze filmowego langage i we wszystkich odmianach tekstów filmowych zarówno artystycznych, jak i pozaartystycznych. Sytuacja komunikacyjna w filmie – niezależnie od sposobu jej symbolicz­nego przedstawienia i stopnia umowności – ma dla widza zawsze charakter bardzo konkretny. Istnieje wyznaczona przez porządek tekstu, materializując się jako efekt działania urządzeń rejestrujących proces kinematograficznego poglądu świata (kamery, mikrofonu itp.) w każdym ujęciu i na każdym skrawku taśmy.Widz ogląda co prawda film własnymi oczyma, ale chcąc nie chcąc – dzieli jednak także spojrzenie z autorem. Wybór wariantu sytuacji komunikacyjnej oraz sposób jej filmowego rozegrania umożliwia twórcy sterowanie, w mniej­szym lub większym zakresie, przebiegiem porozumienia z odbiorcą. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.