W MECHANIZMIE NARRACJI

Awangardowy, eksperyment ze szczególnym upo­dobaniem przegląda się w zwierciadle konwencji. Szczególnie wyrazistego przykładu dostarcza tu „Pies andaluzyjski” Luisa Bunuela – utwór, którego charakterystycznym wyróżnikism funkcjonalnym jest gra z odbiorcą polegająca na jednoczesnym przywoływaniu i unieważnianiu klisz fabularnych zaczerpniętych z literatury i filmu. Efektem tego zabłegu staje się konstrukcja filmowa wielokrotnie zrywająca z przyczynowo-skutkowym rygorem fabuły i – na przekór własnej niespójności – żądająca ,dla siebie norm lekturowych, które należę do tradycji narracyjnej obu wymienionych dzie­dzin.W mechanizmie narracji tego  wielu innych filmów awangardowych pojawia się niezmiernie istotne przesunięcie akcentów, dzięki któremu dochodzą do głosu efekty znaczeniowe oparte na wydobyciu konwencjonalnego charakteru.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.