W POCZĄTKOWYM OKRESIE ROZWOJU NAUKI

W po­czątkowym okresie rozwoju nauki krytyka często przybierała formę sporów osobistych, ale z czasem powstały społeczne i psychologiczne mechanizmy umożliwiające zachowanie równowagi pomiędzy tradycją a nowatorstwem i pomiędzy ambicją oso­bistą a osiągnięciem zbiorowym. Dla zachowania pełnej wspólnoty ze swoją gminą naukowiec musi być przygotowany na przyjęcie druzgocącej kryty­ki ze strony kolegów i stanowczo, lecz bez złośli­wości rozprawiać się z bezsensowną krytyką. Musi umieć ustąpić wobec rzetelnej argumentacji, nie rezygnując jednak z autentycznych poglądów. Pu­bliczna prezentacja dzieła naukowego zawsze po­ciąga za sobą ryzyko, nawet jeżeli autor wysili ca­ły swój autokrytycyzm uprzedzając i biorąc w ra­chubę wszelkie możliwe zarzuty.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.