W POSZUKIWANIU OPTYMALNYCH EFEKTÓW

W poszukiwaniu optymalnych efektów komicznych i recepty na nieza­wodny gag zdołała rozwinąć bogaty wachlarz chwytów inscenizacyjnych – oraz montażowych, świetnie służących filmowej dramaturgii (zawrotne tempo i dy­namika akcji, finezyjne spiętrzenia gsgów, zapierające dech w piersiach kul­minacje itp.). Pod tym względem poetyka komedii wczesnego kina niemego, szczególnie w odmianie zwanej crazy comedy”, jest jak gdyby zapowiedzią przyszłej Eisensteinowskiej idei montażu atrakcji. Po trzecie wreszcie autorska formuła klowna rozwijała się to nieustannej trosce o kontakt z wi­downią. Burleska była bodaj jedynym gatunkiem sztuki filmowej, który już wtedy, a także dużo później poddawano systematycznie testowi próbnego poka­zu, bezlitośnie eliminując wszystko, co nie wywołało w trakcie seansu po­żądanej reakcji widzów. Nic dziwnego, że przy takim nastawieniu dysponowała ona w złotej erze lat dwudziestych praktycznie największę liczbą atutów przyciągających do sal kinowych całego świata masową publiczność.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.