WARTOŚĆ POZNAWCZA

Wartość poznawcza dzieła to świadomy rezultat dążeń autora, a nie jak dawniej sądzono – efekt „obiektywizmu” kamery. Podmiot filmów neorealistycznych, Jeśli rozważyć jego konstrukcję z funk­cjonalnego punktu widzenia, pełni zazwytzaj dwie funkcje: jest rzecznikiem autorskiego stanowiska i zarazem kategorią świadomości narratora. Nie roz­wiązaną sprzeczność poetyki neorealizmu stanowi natomiast emocjonalny dy­stans narracji wobec dramatyzmu opisywanych wydarzeń. „Zewnętrzna” pozycja narratora paradoksalnie uruchamia w odbiorze styl czytania znamienny dla formuły widowiska filmowego, ktdrą neorealiści programowo zwalczali.Dwuznaczności tak skonstruowanej ramy narracyjnej świadomi są sami twórcy. Przypomnijay tylko szokującą sytuację, którą zbudował Bufiuel w jed­nej ze scen „Los 01vidados”, aby zdemaskować obojętny ogląd kamery i nie­jako bezpośrednio włączyć widza w krąg dziejącego się na jego oczach drama­tu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.