WIDOWISKO JEDNOUJĘCIOWE

Widowisko jednoujęciowe – nawet jeśli korzysta z pełnej swobody insceni­zacji i sięga po fikcję fabularną – dysponuje bardzo ograniczonym polem nar­racyjnego manewru. Rozpisana pierwotnie w wersji rysunkowej z albumu księ­garni Ouantin na serię dziewięciu obrazków opowieść o polanym polewaczu zo­staje w wersji filmowej Lumi&re’ów (1095) skondensowana do jednego ujęcia,w którego skromnych czasoprzestrzennych ramach mieści się całość komicznego incydentu. Ramy te ulegają wkrótce rozsadzeniu. Nakręcone w dwa lata póź­niej przez Georgesa Hatot „Życie i męczeństwo Jezusa Chrystusa” jest już konstrukcją wieloujęciową. Wczesne filmy Helifesa korzystają początkowo z tej samej konwencji co obrazy Lumi&re’ów. Nowy model relacji między nadawcą i odbiorcą pojawi się dopiero w filmach trikowych i feeriach kinematogra­ficznych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.