WRAZ Z NEOREALIZMEM

Kiedy beznamiętnie przyglądamy się nieszczęściu wtrąconego niewinnie do zakładu poprawczego chłopca – obecni przy tym, jak z głodu kradnie kilka jajek i zjada je na surowo – odrzucone przez niego nieświeże jajko leci na­gle prosto w naszą stronę, rozbryzgując się na szybie kamery. Ten prowoka­cyjny efekt odkrywa z całą ironią sferę obojętności odbiorczego udziału,de­monstruje dwuznaczny status narratora odczuwalny również w wielu • innych scenach z filmów neorealistycznych . Wraz z neorealizmem załamuje się przekreślona wcześniej przez Wellesa koncepcja kina opartego na aksjomacie wszechwiedzy twórcy. Arbitralnie na­rzuconej wizji śwista przeciwstawiać będzie odtąd sztuka filmowa rozwiąza­nia konstrukcyjne zmierzające do wywołania dialogu z widzem. Ten ostatni ma być w stosunku do autora nie bezrefleksyjnym biorcą – konsumentem ekranowej opowiastki, lecz równorzędnym partnerem filmowego dyskursu o rzeczywistości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.