Z PRZYCZYN POZAARTYSTYCZNYCH

Niepowodzenie, jakie spotyka w tamtej dekadzie wiele ambitnych zamierzeń twórczych, nie oznacza bynajmniej kryzysu samej idei autorstwa w filmie. Twórczość awangardowa zostaje jednak zepchnięta do głębokiej defensywy. Głównie z przyczyn pozaartystycznych autorzy filmowi natrafiają na zdecydo­wanie niekorzystne warunki realizacji swoich projektów. Jeden z wielu wy­mownych przykładów stanowi niedoszła ekranizacja „Tragedii amerykańskiej” Theodora Oreisera. Pierwotnie powieść tę zamierzał adaptować dla Paramountu Sergiusz Eisenstein, przedstawiając w scenariuszu nowatorski projekt użycia monologu wewnętrznego. Ostatecznie w roku 1931 film zrealizował w tej samej wytwórni Josef von Sternberg, całkowicie rezygnując z narracyjnego ekspery­mentu na rzecz wypróbowanych tradycyjnych rozwiązań i głęboko zmieniając wymowę ideową poprzedniej wersji. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.