ZASADNICZE ZNACZENIE OPOZYCJI

Przykład pierwszy stanowi tu wielonarracyjna rama modalna w „Człowieku na torze”, 1956. Przykład drugi > przenikliwa analiza autorska fenomenu fałszywej świadomości” dokonana przez opis własny losu bohatera w ..Zezowatym szczęściu”, 1960. Oba filmy realizują nowy na naszym  gruncie sposób filmowej transmisji ludzkich przeżyć, myśli i doświadczeń społecz­nych. Główną sprężyną zaprojektowanej w nich sytuacji komunikacyjnej okazu­je się dialog racji, a nie arbitralne narzucanie z góry założonych roz­strzygnięć.Opozycją o zasadniczym znaczeniu jest w sztuce filnowej lat czterdzie­stych i pięćdziesiątych: antagonizm bi.egunów absolutyzacji i relatywizacji autorskiego punktu widzenia. Rzec moZna, iż na każdym polu – a bywa,Ze i w granicach tego samego dzieła – rywalizują ze sobą wówczas dwie przeciw­stawne role. Z jednej strony włada widowiskiem filmowym bezwzględnie auto­rytatywny mistrzopow i e ś c i, z drugiej – poszukujący praw­dziwego obrazu świata badacz.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.