ZŁOŻONY ŁAŃCUCH

„Ja” autorskie filmu Wellesa okazuje się arbitrem,który po wysłuchaniu relacji świadków i zapoznaniu s-ię z cało­ścią przedstawionych materiałów dowodowych zgodnie z własnym przekonaniem i posiadaną wiedzą dochodzi do wniosku, że ostateczny werdykt w sprawie Kane’a jest niemożliwy. Wraz z pojawieniem się pierwszych filmów dadaistycznych i surrealistycz­nych zaznacza się w sztuce filmowej manifestacyjna niewiara w fabularny mo­del opisu świata, w przyczynowo-skutkowy porządek rzeczywistości, o której film mówi. „Obywatel Kane” dopisuje do tamtego przekonania praktyczną wy­przedaż chwytów narracyjnych i ról autorskich, które przyswoiło świadomości filmowej kino przed Wellesem. Po raz pierwszy też organizuje na tak wielką skalę efekt znaczeniotwórczego napięcia między dwoma poziomami komunikacji filmowej: narratorem'(w tym przypadku chodzi o multinarracyjny łańcuch złożony z kilku osobnych, względnie autonomicznych relacji) i podmiotem jako instancję tekstową wyższego stopnia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu poświęconym branży mediów i reklamy! Nazywam się Ewelina Jarocka i jestem studentką reżyserii na Łódzkiej filmówce. Od zawsze interesowałam się światem reklamy i mediów, aż w końcu powstał pomysł na prowadzenie bloga. Jeśli podoba Ci się jak piszę to zapraszam do zostania na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.